החלפת גלגל יעילה – טיפים

כולנו מכירים את הבעיה של תקר בגלגל. אנחנו נוסעים, מתחילים להרגיש לפתע רעידות ברכב, עוצרים בצד ומגלים כי לצערנו נוצר חור בגלגל. האוויר מתחיל לברוח ואנחנו תקועים באמצע הדרך. לפני שיוצרים קשר עם פנצ'ריה בכדי להחליף לגמרי את הגלגל התקול, יש צורך לבצע בעצמכם את פעולת ההחלפה ולהתקין את הגלגל הרזרבי. חשוב לציין כי הגלגל הרזרבי הוא פתרון זמני עד שתיסעו אל פנצ'ריה מקצועית, ושם תבצעו החלפה לגלגל קבוע. מכל מקום, אם זו הפעם הראשונה שבה אתם מחליפים לבדכם גלגל, הנה כמה טיפים שיעזרו לכם לבצע את התהליך במהירות וביעילות.

כך תחליפו גלגל בצורה תקינה

  • בטיחות לפני הכל – זכרו שמעל לכל, כשאתם עוצרים להחליף גלגל, עליכם להקפיד על בטיחות נאותה. אם אתם עוצרים באמצע כביש, שימו את חליפת החירום להחזרת אור, הדליקו את פנסי המצוקה והשתמשו בערכה לשעת חירום ברכב. זכרו לכבות את המנוע ולהרים את בלם היד, והשתדלו לעצור על משטח ישר. אלו הכללים הבסיסיים, שיאפשרו לכם להתנהל בנינוחות. אם אינכם יכולים לבצע אותם, יש ליצור קשר עם שירותי גרר, ואף עם משטרת ישראל.
  • לבדוק שהגלגל הרזרבי תקין – לפני שתמהרו להחליף את הגלגל, ודאו שהגלגל הרזרבי שלכם תקין. ודאו כי הוא מנופח היטב, וכי הוא יכול להתאים לרכב. אם יש לכם חשד מסוים, אל תיקחו סיכון כי להחליף גלגל תקול בגלגל תקול אחר לא יעזור לכם. במקרים הללו יוצרים קשר עם פנצ'ריה שתשלח נציג להחלפת הגלגל במידי.
  • הוצאת האומים – כדי להחליף את הגלגל, יש לשחרר קודם כל את הברגים והאומים של הצמיג התקול. כדי לשחרר אותם, יש לעשות שימוש במפתח הברגים שנמצא בערכה להחלפת גלגל. לעתים, קשה מעט לסובב את מפתח הברגים, שכן האומים מוחדרים חזק על הברגים. כדי לשחרר אותם אפשר אפילו לקבע את המפתח על האום, ואז לדרוך עליו ולהשתמש במשקל הגוף.
  • הגבהה – כאשר מגביהים את הרכב באמצעות הג'ק, יש לשים לב שהוא ממוקם קרוב ככל האפשר לגלגל התקול. כמו כן, יש להחליף את הגלגל רק כשהוא לחלוטין באוויר, כל עוד הוא נוגע באדמה, יש להימנע מכך.
  • הברגה מחודשת – כאשר אתם מבריגים מחדש את הברגים והאומים, שימו לב שכדאי לעשות זאת בסדר מוצלב. כלומר – לא להבריג אותם עם כיוון השעון, אלא להבריג בורג מול בורג בכל פעם. כמו כן, בהברגה אין להכניס אותם עד הסוף בבת אחת. ראשית, יש להכניס כל בורג במקצת, ולבסוף לחזק את כולם – שוב בהצלבה.

ומה עושים לאחר מכן?

אם סיימתם את ההחלפה ואתם יכולים לנסוע כעת, יש להקפיד על כמה כללים. ראשית, כל עוד אתם עם גלגל רזרבי, זה לא הזמן לקרוע את הכביש בנהיגה מהירה ולצאת לנסיעת שטח. השתדלו לשמור על נהיגה במהירות של עד 80 קמ"ש. כמו כן, פנו בהקדם האפשרי אל פנצ'ריה, שכן הנסיעה עם גלגל רזרבי היא פתרון ביניים בלבד.

נכתב באדיבות סופר צמיג-נהור בע"מ

Posted in צמיגים, תיקונים וטיפולים.