המדריך לנהג שקיבל זימון לבית משפט

החוקים הנאכפים בכביש נועדו להגן על הנהגים והתושבים יחדיו ומשליטים סדר ובטיחות בדרכים דרך קנסות ועונשים. נהג הנעצר על ידי איש חוק יקבל קנס, אך בתרחישים רציניים יותר יקבל זימון לבית המשפט, שם הוא יועמד לדין. הנאשם, לשם עצמו, אינו משכיל בסעיפי החוק ואינו מודע לכלל זכויותיו. לשם כך מחוייב בית המשפט לספק לנהג האשם עורך דין שייצג אותו במהלך השיפוט. עורך דין זה אינו מחוייב להתמחות בדיני תעבורה. עם זאת, למזלו של הנהג, יש לו את האפשרות לבחור מי ייצג אותו בבית הדין.

אכיפת בית המשפט

קנסות הם סנקציות כלכליות הניתנות על ידי שוטר תנועה לנהג בגין תאונה או עבירת תנועה כלשהי אשר ביצע, כאשר גובה הקנס מותנה בחומרת העבירה. כאשר נהג מקבל קנס ניתנות לו האופציות לשלם, לגשת לבית המשפט או לערער. בנוסף לקנסות עלול בית המשפט לשלול את רשיונו של הנהג ואף לכלואו בבית סוהר לתקופה של בין שנה לשנתיים, במידה והעבירה היא נהיגה בשכרות. במקרה כזה שלילת הרישיון נאכפת לתקופה של עד 5 שנים, ובמקרים מסויימים אף יותר.

זכויותך בחוק

נהג אשר ביצע עבירת תנועה חייב לעמוד לדין ולרצה את עונשו. עם זאת, בית המשפט מחוייב לוודא כי כל זכויותיו של הנאשם מולאו. חוקים ותקנות חלים גם על שוטרים. עליהם לדאוג שהם לא שללו מן הנהג את זכויותיו תוך כדי מילוי תפקידם. על הציוד בו השוטר משתמש כדי לבדוק את הנהג להיות תקין ואופן השימוש בציוד צריך לעקוב אחרי מספר רגולציות. במידה וסעיף אחד בחוק לא מולא כהלכה בהתאם לזכויותיו של הנאשם, ניתן לזכות נהג, אשר אכן ביצע עבירת תנועה, בבית המשפט. אין בית המשפט מצפה מהנהג לפענח אילו זכויות נשללו ממנו, ולכן רשאי הנהג לשכור עורך דין תעבורה.

עורך דין תעבורה

עורך דין תעבורה הינו עורך דין רגיל אשר למד משפטים ורשאי לייעץ, לייצג את מרשו בבית המשפט ולטפל בכל שאר העניינים המשפטיים הנוגעים לתיק מרשו. עורך דין תעבורה מתמחה בדיני תעבורה ומוסמך לטפל במקרים של קנסות, שלילת רישיון, תאונות דרכים וכדומה. עורך דין טוב הוא עורך דין ותיק שטיפל במקרים דומים למקרה הרלוונטי, לכן, כאשר ביצעתם את פנייתכם, דאגו לבדוק את רקעו של עורך הדין, להשוות מחירים בינו לבין משרדי עורכי דין אחרים ולברר כמה הוא ותיק בתחום.

Posted in מידע שימושי.