טיפול 10000

טיפול תקופתי לא מתבצע בהכרח כל 10000 קילומטר, אך נהוג להתייחס אליו בשם טיפול 10000. אפשר לבצע אותו לפי תקופת הזמן שחולפת, בהתאם לקביעה של יצרני הרכב השונים, כאשר בדרך כלל מדובר על תקופה של חצי שנה עד שנה, או לפי מספר הקילומטרים. מעבר לכך, חשוב לזכור, כי אורך חיי החלפים נמדד במונחים של זמן, ולכן קיים פקטור של תאריך תפוגה. שמן מנוע מאבד עם הזמן מתכונותיו ויעילותו, והמשמעות היא פגיעה ביכולת לשמן ולקרר את המנוע. מי שלא מקפיד על ביצוע טיפול תקופתי, יוצר נזקים בלתי הפיכים עבור הרכב.

ספר היצרן של הרכב מפרט מהם זמני הטיפול הרצויים, סוגי השמנים והנוזלים המתאימים לו, ונתונים  טכניים לגבי לחץ האוויר בצמיגים והעומסים המותרים. לעיתים, ישנם הבדלים בין המלצות היצרן לבין המלצות היבואן, וזאת בגלל פערים בין תנאי האקלים והכבישים בארץ ובחו"ל.

מה כולל הטיפול?

באופן כללי, ניתן לומר כי טיפול 10000 כולל את סדרת הפעולות הבאות:

–          החלפת פילטר אוויר ופילטר שמן

–          החלפת שמן מנוע

–          החלפת פלגים במנועי בנזין

–          החלפת פילטר דלק או סולר

–          החלפת פילטר מזגן

המטרה של טיפול 10000 היא להחליף את כל החלקים עם בלאי מהיר. טיפול הנעשה בזמן ובהתמדה יאריך את חיי הרכב, ישפיע על התפקוד שלו, וישפר בצורה משמעותית את רמת הבטיחות עבור הנהג, הנוסעים והסביבה. זהו טיפול המבטיח פעילות תקינה של המנוע, זרימת הדלק, סינון השמן, מערכת ההצתה ועוד.

מדוע יש הבדלים בעלויות של טיפולים תקופתיים?

ההבדלים במחירי טיפול 10000 נובעים בעיקר מהגורמים הללו:

א. איכות השמן והחלפים – יש מוסכים שלא מקפידים על חלקי חילוף מקוריים, או לחילופין מציעים מחירים נוחים, עקב שימוש בשמן באיכות ירודה וחלפים מחודשים. מחיר זול מדי על טיפול 10000 צריך להדליק אצלכם נורה אדומה. אל תחסכו על איכות השמן והחלפים, כי בסופו של דבר מדובר בבטיחות שלכם.

ב. שעות עבודה – לא כל המוסכים מקפידים על רשימת הפעולות המלאה המלווה טיפולים תקופתיים. בדקו מה כוללת ההצעת מחיר, והשוו בין מוסכים על בסיס שעת עבודה פרטנית, ולא על פי המחיר הכללי בלבד.

ג. סוג הרכב – עלותו של טיפול תקופתי נקבעת בצורה רבה על פי סוג הרכב. יש הבדלים במחירי הפילטרים בין רכבים שונים, כמו גם הבדלים בשאר הרכיבים, שיטות העבודה, ההכשרה הנדרשת וכדומה.

ברוב המקרים, העלות של טיפול תקופתי היא 400-600 ש"ח כולל מע"מ. טווח המחירים הזה מתייחס אל הטיפול בלבד, ללא החלפת בלמים או תיקונים אחרים הנדרשים כתוצאה מבלאי, תאונות דרכים וכן הלאה. מבחינת שלבים, מתחלק הטיפול להחלפה, בדיקה וכיוון. ודאו כי בעל המוסך שלכם מקפיד על ביצוע השלבים הללו, ובררו לגבי הניסיון של המוסך בטיפול בסוג הרכב הספציפי.

Posted in טיפולים, תיקונים וטיפולים.