כיצד מוציאים רישיון על אמבולנס

האמבולנס הוא כלי רכב בעל תפקיד ייחודי וחשוב ביותר בעולמנו כיום

כולנו מכירים את האמבולנס היטב, ויש להניח גם שמרביתנו מבינים עד כמה מדובר בכלי רכב חשוב בסביבה המודרנית בה אנחנו חיים. האמבולנס הוא ברמה הבסיסית ביותר רכב פינוי, כלומר רכב שמותאם לפינוי של אדם פצוע, פגוע או חולה למסגרת של בית חולים. עם זאת, האמבולנס הוא גם מסגרת טיפול בפני עצמו, והוא מכיל מגוון רחב של ציוד רפואי וכלים שונים, כמו גם אנשי מקצוע כמו פרמדיקים, חובשים ולעתים גם רופאים – שצריכים לתת מענה רפואי בתנאי שטח. עם זאת, איש המקצוע שהוא אולי החשוב ביותר בכל אמבולנס הוא הנהג שלו – איש מקצוע בעל הכשרה ייחודית.

כיצד מוציאים רישיון על אמבולנס? מהי מסגרת ההכשרה הנחוצה לשם כך?

  • מהן הדרישות לרישיון אמבולנס? בכדי להוציא רישיון על אמבולנס, יש לעמוד במספר תנאים מוקדמים ברמה הבסיסית ביותר. התנאי הראשון הוא ותק בנהיגה עם רישיון רגיל בפרק זמן של לפחות שנתיים, או רישיון מסוג C המעניק רישוי על רכב גדול. מעבר לכך, כמובן שנדרש גיליון עבירות נקי, ללא רישום פלילי וללא עבירות תעבורה משמעותיות.
  • כיצד מוציאים את הרישיון? ההכשרה בה מוציאים רישיון אמבולנס היא הכשרה שמנוהלת על ידי מגן דוד אדום, והיא למעשה מחולקת לשניים – החלק הראשון הוא חלק הכשרתי כחובש של מגן דוד אדום לכל דבר ועניין, עם תכנים של עשרות שעות במתן עזרה ראשונה, טיפול ראשוני בשטח, לידה, התקפי לב וכדומה. לאחר ההכשרה הזאת, מתחילה הכשרה נקודתית לנהיגת אמבולנס – עם נגיעה בדיני התעבורה הנוגעים לאמבולנסים, נהיגה בתנאים מכבידים, זכויות וחובות נהג האמבולנס, הכרת הכלי ואיתור תקלות בו – כך שניתן יהיה לדעת שמדובר בנהג שמכיר את הרכב שלו היטב ומבין גם את עבודתו וחשיבותו במתן טיפול רפואי איכותי.

אם אתם עומדים בדרישות – נהיגת אמבולנס יכולה להיות אפיק תעסוקתי איכותי עבורכם

מי שעומד בדרישות הסף לנהיגת אמבולנס, יכול להכניס את עצמו למקצוע נחוץ במיוחד – הן ברמה המוסרית שלו, והן ברמה הכלכלית – שכן שירותי אמבולנסים פרטיים רבים, ולא רק מגן דוד אדום, זקוקים לנהגי אמבולנס ברמה הגבוהה ביותר.

Posted in מידע שימושי.