כל מה שאתה חייב לעשות אם גונבים לך את הרכב

בעלות רכב דורשת אחריות רבה. אדם אשר רכש רכב צריך לדאוג לתחזק אותו, לנקות אותו, לשלם עליו מספר סוגי ביטוחים ולדאוג להימנע כמה שיותר מתאונות בכביש. אך מה ניתן לעשות כאשר גונבים לנו את הרכב? האם ניתן למנוע גניבה? ובכלל, למי פונים? אלו הן שאלות שאין עליהן תשובות חד משמעיות, אך בתקווה בעזרת מעט מידע, מאמץ והשקעה תוכלו להיות מוכנים לקראת גניבה עתידית.

מה עושים?

דבר ראשון שיש לעשות זה לוודא אם הרכב אכן נגנב. אף אדם לא אוהב שמבזבזים את זמנו, ובטח שלא אנשי חוק העוסקים בחקירות בחיי היומיום. לאחר בדיקות ואישוש החששה שרכביכם אכן נגנב, יש לפנות למשטרה ולמלא דוח גניבת רכב. עליכם לספק כמה שיותר פרטים, ויעזור לשוטרים המחפשים את רכביכם אם תביאו מסמכים המספקים את לוחית הרישוי, ואפילו מספר תמונות מזוויות שונות על מנת להקל את החיפוש. במידה והרכב הנגנב שייך למודלים החדשים, קיים סיכוי שמובנה בו אתרן GPS המדווח על מיקום הרכב בזמן אמת למכשיר נייד. רכיב זה נכלל, לרוב, ברכבי חברה.

רכבי חברה

המעשה הראשון אותו עלינו לבצע, כאשר נגלה לנו שנגנב רכבינו, זה לפנות למשטרה. אמנם, במידה ומדובר ברכב חברה, המצב שונה. רכב חברה הוא לא רכושנו פורמלית ותחת בעלות אירגון. יש ליצור קשר עם החברה בה אתם עובדים. על החברה לדווח לרשויות החוק, לדאוג להליכים ולספק את המידע הדרוש. במידה ונתגלה שהרכב לא היה מתוחזק כראוי בשל פגמים בייצור, או בגין כל בעיה אחרת הקשורה למודל, ניתן לתבוע את חברת היצרן ולדרוש פיצויים. אם ברכב היו חפצים אישיים או פריטים בבעלותכם, אתם רשאים לדרוש ולקבל פיצויים מחברת הביטוח (בהתאם לסוג הביטוח עליו אתם רשומים).

כיצד נמנעים?

על פי חוק כל בעל רכב מחוייב לבטח את רכבו בביטוח חובה. זהו ביטוח המכסה את הנזקים המינימליים. המבוטח מכוסה מבחינת הוצאות רפואיות ונזקים העלולים להיגרם בעת תאונות דרכים ומעניק פיצויים על אבדן כושר עבודה. לעומת זאת, ביטוח מקיף הוא לא חובה, והוא נועד לכסות על נזקים ואובדן רכוש. אם רכבנו נגנב, כך אנו מקבלים פיצויים והחזרים כספיים בהתאם לתרחיש הגניבה. אך כדי להימנע לחלוטין מגניבה, מומלץ לבצע בדיקה שגרתית של הרכב ולדאוג שהאזעקה פועלת. רכבים המצויידים בקוד התנעת הרכב מקשים על פורצים ומונעים גניבות רבות. 

Posted in מידע שימושי.