כל מה שצריך לדעת על השכרת רכב

השכרת רכב, מעצם היותה כזו, היא שירות חיוני בכל קנה מידה, שנכנס לתמונה במצבים מגוונים. ישראלים רבים הנוסעים לאחת ממדינות העולם ומעוניינים לטייל בה באופן נוח, אם לוקחים תרחיש מקובל, בוחרים לעשות זאת. אלא שגם בישראל נפוצה מאד השכרת הרכב, וזאת עקב מספר גורמים עיקריים. לפניכם כל המידע, התנאים והטיפים שחשוב לדעת על הנושא של השכרת רכב בישראל.

מתי משכירים רכב?

השכרת רכב, כאמור, הפכה לנפוצה בכל קנה מידה בשנים האחרונות. ניתן למצוא לכך צידוק כלכלי של ממש, שעה שישראלים רבים פשוט לא יכולים לעמוד היום בהוצאות הרכישה של כלי רכב, ולא בתחזוקה השוטפת שלו. בהמשך לכך, התחבורה הציבורית בישראל בעייתית מאד, ובסופי השבוע או בחגים לא פעילה כלל. השכרת רכב, לכן, מהווה האפשרות הנוחה ביותר עבור אלה שנדרשים להתנייד מפעם לפעם.

השכרת רכב נפוצה מאד כאשר משפחות ישראליות נוסעות לטיולים, בכל חלקי הארץ, ואין באמתחתן רכב פרטי (או לכל הפחות כזה שיכול לבצע את המשימה). אופציה פופולארית אחרת היא להשכיר רכב לאירועים מיוחדים, דוגמת חתונה.

מי יכול להשכיר רכב בישראל?

כל חברת השכרת רכב בארץ, מטבע הדברים, יכולה להגדיר תנאים שונים במקצת שנדרשים לקיים אלה שמעוניינים להשכיר את הרכב. ובכל זאת, ניתן למצוא יותר נקודות דימיון משוני. הדרישה הבסיסית, והמובנית מאליה, היא לרישיון נהיגה תקף, המתאים לקטגוריית רכב ההשכרה הנבחר.

באשר לגיל המינימלי של ההשכרה, רוב החברות מאפשרות לעשות זאת לנהגים שגילם עומד על 24 לפחות. החברות שכן מאפשרות להשכיר בגילאים מוקדמים יותר יגבו על כך מחירים גבוהים פי כמה, ולו מכיוון שרמת הסיכון בקרב נהגים צעירים גבוהה מזו של הותיקים. הרכב חייב להיות מבוטח בביטוח חובה ומקיף, מה שלרוב מגולם במחיר שמשלם המשכיר.

כך בוחרים נכון

כאשר בוחרים להשכיר רכב בישראל, נדרש לתת את הדעת על מספר סוגיות עיקריות, הן ביחס לרכב והן ביחס לחברה העומדת מאחורי ההשכרה. ההתאמה של הרכב לצרכים של המשכירים אותו צריכה להיות לא פחות ממלאה, כשבעיקר הדברים אמורים לקטגוריה עליה הוא משתייך: קיים הבדל, לדוגמא, בין רכב פרטי, לבין רכב שטח. מומלץ לבחור ברכב זול, אך בכזה שמתאים לתנאי הנסיעה הספציפיים בצורה המלאה ביותר.

דגש חשוב אחר, על רקע מחירי הדלק המאמירים, הוא לבחור ברכב הנחשב לחסכוני, פחות או יותר, מבחינת צריכת הדלק שלו: מומלץ לבדוק את הצריכה הממוצעת כפי שהיא מופיעה בנתוני היצרן. חשוב לעבור על המפרט של כלי הרכב, לראות במה כרוכות תוספות שונות אליו (מכשיר ניווט, כיסא תינוק), ומהם התנאים הספציפיים המפורטים בוודאי בחוזה ההשכרה.

Posted in השכרה.