גורמים שמשפיעים על מחיר ביטוח הרכב

סקירה של הגורמים המשפיעים על מחיר ביטוח הרכב מחייבת הבחנה בין ביטוח חובה וביטוח מקיף. ביטוח חובה נרכש מתוקף פקודת ביטוח מנועי, והוא נועד לכסות נזקי גוף של המבוטח, הנוסעים והולכי רגל. ביטוח חובה כולל את כל ההוצאות הרפואיות ופיצוי בגין אובדן השתכרות עד תקרה מסוימת. לעומתו, ביטוח מקיף הנקרא גם ביטוח רכוש מכסה נזקי רכוש בלבד: ישנו ביטוח מקיף בלבד המכסה את נזקי הרכוש של המבוטח, או ביטוח צד ג' המכסה נזקי רכוש שנגרמו לצד ג' עד לסכום הנקוב בפוליסה.

מחיר ביטוח החובה נקבע על פי מספר רב של גורמים קבועים ומשתנים. בביטוח חובה הגורמים הם פרטי הרכב, גיל הנהג הצעיר ביותר, אופי הנהגים הקבועים (מספר תאונות קודמות ומספר הרשעות שהובילו לשלילת רישיון) ומאפייני הרכב. באופן כללי, ככל שרמת הסיכון שחברת הביטוח נוטלת גבוה יותר כך עולה מחירו של ביטוח חובה.

מרכיבים הקובעים את מחיר הביטוח המקיף

מרכיביו העיקריים של ביטוח מקיף נועדו לכסות את הוצאותיו של המבוטח על תיקון הרכב. כאן הגורמים המשפיעים על מחיר הפוליסה נגזרים מתוך הסיכונים המכוסים. הסיכונים הסטנדרטיים הם אש, ברק, התפוצצות או התלקחות של הרכב, התנגשות מקרית או תאונה מכל סוג שהוא, גניבה וכל נזק שנגרם עקב או בעת ניסיון הגניבה. בנוסף, פוליסת ביטוח מקיף מכסה נזקים עקב סערה, שטפון, שלג, ברד, התפרצות הר געש ומעשה זדון כל עוד הוא לא נגרם בידי המבוטח או מי מטעמו. הוספת כיסויים יכולה לייקר את מחיר הפוליסה.

שנית, המחיר של פוליסת ביטוח מקיף נקבע בין היתר גם על פי שווי כלי הרכב, נתוני הנהג, מספר הנהגים וסיכוי סטטיסטי לגניבתו של הרכב. רכב יקר מעלה את מחיר הפרמיה שגובה חברת הביטוח, וכך גם פוליסה המכסה נהגים חדשים או צעירים. על פי נתוני חברות ביטוח בכל רחבי העולם, הסיכוי לתאונה עולה ככל שגיל הנהג יורד. רכב הנהוג בידי נהג צעיר נמצא בקבוצת סיכון גבוהה. עובדה זו מביאה לעלייה במחיר הפרמיה בעת רכישת ביטוח מקיף. בכל הנוגע אל סיכויי הגניבה, יש רכבים הנחשבים פופולאריים יותר עבור גנבים. פוטנציאל גבוה לגניבה מייקר את פוליסת הביטוח וזאת בשל רמת הסיכון.

חיסכון על ביטוח רכב                                                

נהג ישראלי שמכיר את מרכיבי המחירים בביטוח רכב יכול לחסוך מאות שקלים בשנה. מלבד ההבחנה בין ביטוח חובה ומקיף, ניתן להוזיל את פרמיית הביטוח באמצעות השוואה בין פוליסות שונות.

דרך נוספת היא להגביל את מספר הנהגים המורשים עבור כלי הרכב המבוטח. בסופו של דבר, המטרה של הנהג צריכה להיות השגת הכיסוי המקיף והמשתלם ביותר במחיר מינימאלי. נקודת האיזון היא פוליסת ביטוח רכב איכותית ומשתלמת, אשר תעמוד לרשותו של הנהג במידת הצורך.

Posted in ביטוח רכב.