חשיבות מערכת למניעת תאונות

הטכנולוגיות המתקדמות והפיתוחים החדישים, הבאים לידי ביטוי בכל תחום כמעט, עוזרים לנו להתמודד עם לא מעט אתגרים, שחלקם לא פשוטים. העלייה הרבה במספר תאונות הדרכים, הולידה פתרונות חדשניים העוזרים להילחם בתופעה, ובמקרים רבים מאד גם למנוע אותה. מערכת למניעת תאונות דרכים המיוצרת על ידי חברות המתמחות בתחום, כוללת במסגרתה כלים שונים, העומדים לרשותו של הנהג ופועלים ברגע האמת. מדוע היא חשובה כל כך ומה היא מציעה? התשובה לפניכם.

מדוע היא חשובה כל כך

אפשר למצוא היום לא מעט פיתוחים הקשורים לעולם הרכבים. מערכת למניעת תאונות דרכים היא אחד מהם, והיא ללא ספק אחד החשובים ביותר המוצעים כיום. מערכת זו עוזרת להתמודד עם ההפתעות, העשויות להופיע במהלך הנהיגה ועם לא מעט מצבים, שתגובה לא נכונה להם, עשויה לגרום לתאונת דרכים קשה ביותר ולפגיעה רבה. ישנם שני סוגים עיקריים של מערכות: הסוג הראשון הינו זה המזהה את הסכנות השונות שבכביש ומתריע מפניהן. בדרך זו יכול הנהג לפעול בהתאם ולהימנע מתאונת דרכים. הסוג השני של המערכת הוא זה הפועל במהלך הנהיגה עצמה ומתערב בה כשמזהה מצב של סכנה. מערכת זו יכולה להציל חיים, הן של הנהג ושל הנוסעים והן של הולכי רגל או נהגי רכבים אחרים. היא תופסת חלק בלתי נפרד מהרכב עצמו ופועלת אך ורק במצב של סכנה.

מה כוללת במסגרתה מערכת למניעת תאונות דרכים

לא בכדי מדובר במערכת חשובה ויעילה מאד. הרכיבים השונים, המרכיבים אותה, הופכים אותה לאמצעי בעל חשיבות רבה שיכול לעזור במצבים שונים על הכביש. המערכת מתריעה במצב של אי שמירת מרחק, במקרים של סטייה מנתיב, היא פועלת כדי למנוע התנגשות בהולכי רגל ורוכבי אופניים ומתריעה מפני התנגשות חזית אחור בסביבה עירונית. התרעות אלו עוזרות לנהג לבחון את המצב שאליו הוא נקלע, ולפעול בהתאם. הן באות לידי ביטוי בנהיגה עירונית ובין עירונית, בנהיגה לאחור, בעקיפות ובשלל של מצבים שונים, שאותם חווים במהלך הנהיגה.

הקלות בביטוח רכב

מכיוון שהשימוש במערכת יכול להקטין באופן משמעותי את הסיכוי להיקלע לתאונת דרכים, מוצעות הקלות בביטוח הרכב, הבאות לידי ביטוי בסכום חודשי קבוע נמוך יותר ובתנאים משופרים. חברות הביטוח הולכות לקראתם של בעלי הרכבים הכוללים מערכת למניעת תאונות, ומעודדות אחרים להתקינן. בשל הסבירות הנמוכה להיקלע לתאונה בעת השימוש במערכת, מציעות חברות הביטוח לנהגים מסלול אטרקטיבי בתנאים משופרים. זהו, כמובן, אחד היתרונות בהתקנת המערכת, אולם מניעת התאונות היא הסיבה העיקרית להתקנתה!

Posted in אביזרים.