סוגי ליסינג וההבדלים ביניהם

רכבים משרתים אותנו בכל רגע במהלך החיים, בכדי שנוכל בנוחות להגיע ממקום למקום ללא כל תלות בתחבורה ציבורית. האפשרות לרכוש רכב משתנה בין אחד למשנהו, אך המטרה זהה לכל, כולם רוצים להיות ניידים, להיות בעליו של רכב פרטי שאין מה להרחיב עד כמה שהוא לנו שימושי. כשאנחנו עם רכב ללא ספק הדבר מקל רבות על ההתנהלות שלנו בחיים.

אך מה קורה כשהמזומנים לא ממש בבנק זורמים, לעיתים קורה לרבים שאין בנמצא בעת הרצויה את מלוא הסכום לשם הקנייה הגדולה. הוצאות אחזקה של רכב הן גבוהות, ובדיוק לשם כך אנו מכירים כיום את הפתרונות שלנו מציעות חברות הליסינג השונות.

ליסינג בהגדרה היא שיטת מימון מודרנית עבור רכישת רכב חדש או יד שנייה. מהמגרש או מהניילון. קניית רכב דרך ליסינג מקלה על הרכישה מכיוון ששיטת מימון זו לא דורשת לרוב לקיחת הלוואה גדולה לצורך הקנייה.

סוגי הליסינג המבוקשים בשוק

בשוק הרכב כיום נמצא דרכים רבות לרכישת רכב חדש, נתיבי הליסינג גמישים ומציעים לקונים יתרונות רבים לשם קנייה נוחה ומשתלמת באותה נשימה. להן סוגי הליסינג המוכרים יותר והמבוקשים בחברות השונות בישראל:

  • ליסינג פרטי – מתאים למגזר הפרטי, מסלול ליסינג לפרטיים דורש מהלקוח תשלום ראשון כמקדמה לחברת הליסינג, גובה התשלום נמדד בתאם לחוזה שנסגר בין הצדדים מראש (30% לרוב) והשאר בתשלומים נוחים, אשר נפרשים על פני תקופה של שלוש שנים בדר"כ, שעם סיומן נפתחת האפשרות להחליף רכב, דגם, עם או בלי תוספת תשלום בהתאם לדרישות, בהתאם להסכמים שחתמו עליהם הצדדים.
  • ליסינג תפעולי – עסקת ליסינג המתאימה באופייה ללקוחות עסקיים. נתיב מימון אחזקה ותפעול נוח ומשתלם לחברות ועסקים המחזיקים רכבים רבים לשימוש העובדים. בליסינג זה נהנים בעלי עסקים המשתמשים בו מהטבות מס, שירותי אחזקה מיוחדים, ביטוחים מותאמים לנהגים רבים, ועוד פתרונות שזמינים ואטרקטיביים ללקוחות גדולים.
  • ליסינג מימוני – מתאים לכל ציבור הנהגים, ולמעשה מאוד דומה להלוואה חוץ בנקאית לרכישת רכב, כאשר כאן בשונה ממסלולי הליסינג האחרים, חברות הליסינג אינן אחראיות על אחזקה וטיפול לאורך התקופה ברכב, כל משקל האחריות ניצב בידיו של השוכר. ליסינג מימוני הוא מאין השכרת רכב כאשר בתום תקפות התשלומים הבעלות יכולה להתנייד לידיו של הלקוח.

לפני ליסינג בודקים ומשווים נתונים

בדומה לכל שירות לצרכן ובעיקר כאשר מדובר בסכומי כסף גדולים, מחובתנו הפיננסית כצרכנים נבונים לבדוק טוב טוב ולעומק על מה אנו חותמים. מערכת היחסים עם חברת הליסינג אינה לטווח קצר, לכן במטרה לצאת מרוצים ושבעי רצון מהרכב לאורך השנים לפחות עד אשר מסתיימים התשלומים, בטרם חתימה וסגירת עסקה בדקו היטב מה מציעות החברות השונות, כמו: גובה תשלומי ההחזרים, אם ואילו תיקונים כלולים בעסקה, מי אחראי על הביטוחים, האם קיימים שירותי דרך ומוסכים זמינים לטיפול בתקלות מפתיעות ועוד.

Posted in ליסינג.