ביטוח רכב צד ג': באילו מקרים הוא עלול לכסות עבורכם הוצאות כספיות?

כל נהג ובעל רכב נדרש לבטח את רכבו בביטוח חובה, המבטיח פיצוי על נזקי גוף לנהג, לנוסעים ברכב או להולכי רגל, אולם קיימים נזקים נוספים, וכן מקרים ביטוחיים רבים עליהם אין ביטוח החובה מעניק פיצוי. המעוניינים לבטח את רכבם בביטוח מלא יותר, בנוסף לביטוח חובה, יוכלו לרכוש ביטוח מקיף או ביטוח צד ג'.

מהו ביטוח מקיף

 ביטוח מקיף מעניק הגנה ביטוחית רחבה יותר, הכוללת בין השאר ביטוח במקרים של גניבה או של שריפה, של נזקים לרכב, וכן ביטוח נזקי רכוש לצד ג'. ביטוח מקיף הוא מצוין, אך מפאת היותו כזה – עלותו גבוהה יותר. עלות הביטוח המקיף תלויה בגיל הרכב ובסוגו, בגיל הנהג ובמצבו הבריאותי, וכן בהיסטוריית הנהיגה שלו. הביטוח המקיף מעניק הגנה ביטוחית מצוינת לנהג ולבעל הרכב, אך עלותו אינה בהישג ידו של כל אזרח.

ביטוח צד ג'

 לעומת הביטוח המקיף, המכסה את הנהג, את הנוסעים, את הרכב וכן רכב אחר או רכוש בו פגע הרכב – ביטוח צד ג' מכסה מקרים של נזק לרכוש של גורם המכונה צד ג'. צד א' הוא רוכש הפוליסה (אתה, הנהג), צד ב' הוא חברת הביטוח וצד ג' הוא כל גורם אחר שנכנס למשוואה כתוצאה מאירוע ביטוחי, בין אם מדובר בנהג רכב אחר, בעירייה, במועצה מקומית או בבעל רכוש בו פגעת עם רכבך. ביטוח צד ג' מגן עליכם במקרים של פגיעה ברכושו של האחר , ויכול לחסוך הרבה כסף ועגמת נפש.

חיסכון

 ביטוח צד ג' אינו חובה, אולם עלותו אינה גבוהה מדי, והכסף שביטוח צד ג' יחסוך לכם יכול להסתכם בסכומים גדולים מאוד. אם פגעתם ברכושו של אדם אחר או ברכוש העירייה, סכום הפיצוי יכול להיות הרבה מעבר ליכולתכם הכלכלית. כתוצאה מכך, אם אינכם מבוטחים – אתם עלולים למצוא עצמכם במצוקה כלכלית קשה, בעוד שאם בידכם ביטוח צד ג', חברת הביטוח היא זו שתישא בנטל ההוצאה. אנו נוטים לסמוך על המזל שיאיר לנו פנים, אולם לעתים, כפי שטוענת האמרה הידועה, עדיף להיזהר מאשר להצטער. הווה אומר, עדיף לרכוש ביטוח צד ג', ולא להיקלע למצוקה כלכלית קשה בעקבות טעות שנעשתה בהיסח הדעת.

ביטחון ושקט נפשי

 חלק ניכר מתפקידו של הביטוח הוא להעניק לנו את השקט הנפשי הדרוש, על מנת שנוכל להתנהל בשלווה בחיינו. רכישת ביטוח רכב הכוללת לפחות ביטוח צד ג', תעניק לך את השקט הנפשי הזה. כך תוכל לדעת שאתה מכוסה במקרה בו פגעת בטעות ברכושו של מאן דהוא, ואינך צריך לחשוש או לדאוג שנזק שגרמת יעלה לך סכומים שידך אינה משגת. חלקו השני של הביטוח הוא שחרורך מהנטל הכלכלי הבלתי אפשרי הנוצר מאירוע ביטוחי, ולזה כבר תדאג חברת הביטוח. בכדי להיות בטוח שחברת הביטוח תמלא את תפקידה, רצוי לבחור בחברה ידועה ומוכרת כמו חברת הפניקס, המספקת ביטוח רכב של הפניקס, והיא חברה ידועה ומוכרת בתחום.

Posted in ביטוח רכב.