מה מאפיין נהגים ישראלים?

הישראלי המכוער הוא תופעה אליה אנחנו אוהבים מאוד ללעוג, לרוב כאשר מדובר על סרטוני שיימינג אשר מופצים ברחבי הרשתות החברתיות(לדוגמא, סרטון השוקולד). את הישראלי המכוער אפשר למצוא כמעט בכל מקום, בין אם מדובר על הלימודים שלנו, על האנשים שאנחנו פוגשים כאשר אנחנו יוצאים לבלות, וגם כאשר מדברים על נהגים בכביש. הישראלי המכוער מחזיק בתרבות נהיגה בעייתית במיוחד. מעבר לגסות הרוח המעיקה, כאן מדובר על התנהגות שעלולה לגרום לתאונה וכך לפגיעה ברכוש יקר ובנפש.

קוצר רוח

המאפיין הבולט ביותר של נהגים ישראלים הוא קור רוח. דווקא בכביש שבו חשוב מאוד לשמור על זהירות ורוגע, הישראלים מתגלים כקצרי רוח במיוחד. זה מתגלה כבר כאשר אתם יוצאים מהבית ועומדים ברמזור. אם הרמזור התחלף לאור ירוק ועדיין לא התחלתם לסוע, תשמעו צפירות מכל הנהגים שאחריכם. כאשר מדובר על נהיגה בכביש מהיר, ואתם צריכים להשתלב לתוך נתיב נסיעה, אל תצפו לעשות זאת בקלות, לא כל הנהגים יאפשרו זאת. לפעמים הנהג הישראלי גם לא מקפיד על שמירת מרחק מינימלי בין המכוניות בכביש המהיר, מה שעלול לגרום לתאונה במקרה של בלימה פתאומית. זכות קדימה היא גם דבר אשר הישראלי לא מקפידים לחלק בדרך כלל לנהגים שסביבם.

חוסר ריכוז

אחד המאפיינים המסוכנים של נהגים ישראליים, הוא חוסר הריכוז שלהם. לפי סקר שנערך עולה כי רק כשליש מהנהגים מעידים על עצמם שהם מרוכזים במלכת הנהיגה לאורך כל הנסיעה שלהם. כמעט כל אחד מהנהגים נוהג להשתמש בטלפון שלו לפחות פעם אחת לאורך הנסיעה, וזאת בעיה גדולה במיוחד שלנו. גם מבחינת שאר הנוסעים ברכב – מדובר על פגיעה בריכוז. הרבה פעמים אנחנו הנהגים מאבדים ריכוז בגלל הילדים המרעישים במושב האחורי או בגלל נוסע אחר לצידנו.

שימוש בצופר שלא לצורך

הישראלים הם לא בדיוק האנשים הכי מופנמים בעולם. בכל מקום, אנחנו רוצים שישמעו אותנו וידעו שאנחנו כאן. זה נכון גם על הכביש. הצופר, שמטרתו להתריע במקרה של סכנה, הפך לחבר הטוב ביותר של הנהג, שמרבה להשתמש בו בכל פעם שהוא רוצה להישמע.

Posted in מידע שימושי.