המדריך המלא לבחירת מלגזות

מלגזות הן כלים מיוחדים, אשר משמשות להרמת משאות כבדים, לרוב למרחקי עבודה קצרים עד בינוניים. את המלגזות הראשונות המציאו לפני קצת יותר מ 100 שנה, לאחר שגילו כיצד אפשר לעשות שימוש במנועים קטנים יחסית. המלגזה החלה את דרכה במפעלים, שבהם היה צורך לשנע חלפים בכמויות גבוהות. מאז, היא התפתחה ונפוצה למגזרים נוספים בתעשייה, ונמצאת בשימוש נרחב מאד בישראל ובעולם. חשוב מאד להבין, שכאשר מדובר על בחירה של מלגזה, אזי אין מדובר על סוג אחד. יש כיום מספר סוגי מלגזות שונים, ואנו נסביר לכם כיצד לבחור את הסוג שיתאים לכם.

כך תבחרו את המלגזה המתאימה

  • מלגזת דיזל – זוהי מלגזה נפוצה מאד, בעיר במפעלים גדולים מאד, עם מתחמים חיצוניים משמעותיים. היתרון המרכזי של מלגזות הדיזל, הוא בכך שהן נחשבות למלגזות החזקות ביותר שיש. הן יכולות להתמודד גם עם משאות כבדים במיוחד, ויכולות לעבוד למרחקי עבודה ארוכים יחסית למלגזות אחרות. אלו מלגזות שנחשבות בטיחותיות מאד, חזקות מאד, ואפשר לעשות בהן שימוש לאורך שנים. הן מסוגלות להתגבר בצורה מעולה על מהמורות בדרך,  והן שימושיות מאד לעבודה בשטחים חקלאיים. כמו כן, הן מתפקדות בצורה מעולה בכל מצבי האקלים – כולל גם בחורף.
  • מלגזה חשמלית – המלגזה החשמלית היא פיתוח חדש יחסית, אך הוא התקבל בהתלהבות רבה מאד במפעלים רבים. המלגזה החשמלית פתרה בעיה מרכזית שהייתה קיימת במלגזת הדיזל – פליטת העשן והזיהום. זה אמנם לא מפריע כלל כשעובדים במתחם פתוח, אך כאשר יש צורך להוביל משאות במתחם קטן וסגור – ברור שיש כאן בעיה מסוימת. מלגזה חשמלית כוללת סוללת עופרת נטענת, ולכן היא לא פולטת שום חומר מזהם. אלו הן מלגזות ידידותיות מאד לסביבה, נוחות לתפעול, ויעילות למדי. כושר הנשיאה שלהן נחשב למוצלח. הן טובות בעיקר לעבודה במתחמים קטנים עד בינוניים כאמור, והן המלגזות הנפוצות ביותר במפעלים.
  • עגלות – אלו הן מלגזות מסוג מעט שונה, אך הן גם נמצאות בשימוש רווח מאד. העגלות לא דורשות רישיון הפעלה – בניגוד למלגזות האחרות. הן מגיעות בשני דגמים – עגלות הידראוליות בהן עושים שימוש בלחץ אוויר לטובת הרמת המשא, ועגלות חשמליות, בהן המנגנון הוא אוטומטי. העגלות כאמור לא דורשות רישיון, אך יש לזכור שהן מוגבלות בהפעלה, אך ורק לשטח פתוח.
  • מלגזות קטנות – זוהי קטגוריה נפרדת, שכן אפשר לבחור במלגזה קטנה שמופעלת על בסיס דיזל או חשמל. ההבדל הוא בכך שהן כאמור קטנות יחסית. המלגזות הללו יעילות מאד כאשר אינכם זקוקים לפתרון של הרמת משאות כבדים במיוחד, אך עדיין צריכים שהשינוע יתבצע במהירות, בנוחות וביעילות.

מה כדאי לכם לבחור?

כפי שאתם רואים, אין סוג אחד של מלגזה מושלמת. הכל שאלה של המענה שאותו אתם מחפשים. יש מקרים שבהם מלגזת דיזל גדולה במיוחד תיתן את המענה הטוב ביותר, ויש מקרים שבהם מלגזת חשמל קטנה תיתן מענה מקיף ומושלם בתקציב נוח. ניתן ליצור קשר עם גורם מקצועי בתחום, בכדי לבחור את המלגזה שתתאים לכם.

Posted in כלי צמ"ה.