כיצד מומלץ לקנות מונית?

נהג מונית ותיק? נהג המעוניין בהסבת מקצוע ולרכוש מונית חדשה לתחילת עבודה, והצעת שירותי ההסעה? אם אתם נמצאים בשלב של מתחילים ואם בשלב של מתקדמים על הכבישים, בטוח תמצאו כאן מידע שעשוי להקל עליכם את החיים, בדרך לקניית מונית מושלמת עבור הצרכים שלכם, וכמובן עבור הנוסעים שעתידים לעלות על המונית החדשה, וליהנות משירות בטוח ונעים שתעניקו להם.

"כיצד לרכוש נכון מונית לנסיעה בטוחה ואמינה על הכביש?" היא שאלה שכיחה שעולה פעמים רבות אצל נהגים המחפשים מידע על מוניות טובות. במידה ושאלתם את עצמכם שאלה זו או אחרת הישארו עמנו, כעת נפרט בקצרה אודות שאלות שכיחות העולות לצד הבדיקה של קניית רכבים בכלל ומונית בפרט.

מה בודקים? איפה קונים?

רגע האמת הגיע ואיתו גם העת שבה תתגלגלו למעמד קניית מונית חדשה, אך רגע אחד לפני, עצרו ובדקו נתונים חשובים אלו, שיוכלו לכוון אתכם לקנייה הכי טובה שתגרום לכל נסיעה במונית להיות הרפתקה נפלאה.

  • מוניטין ואמינות הסוכנות – קניית מונית דורשת ביצוע בדיקות רבות לפני שחותמים על הניירות ומעבירים בעלות. לפני הצעד הראשון יש לברר מבעוד מועד עם מי יש לכם עסק. בררו מה המוניטין של סוכנות המוניות ממנה הנכם מעוניינים לרכוש את המונית, כמה שנים היא קיימת בשוק, אילו שירותים מציעים ללקוחות, כמו נסיעת מבחן לבחינת הרכבים ועד בדיקת חוות דעת של לקוחות עם ניסיון בקנייה מזו הסוכנות.
  • ביטוחים וטיפול בתקלות – קיבלתם רושם טוב ושמעתם שהמקום מומלץ לעסקה, כעת פונים לבירור הפרטים העוסקים בכיסויים בעת תקלות חלילה או נזקים לא צפויים. בדקו וחקרו את נושא האחריות ופוליסת הביטוח של המונית. אל תתביישו לקרוא גם את האותיות הקטנות. אומרים "החיפזון מן השטן" וכאן האמרה עלולה להתגלות כנכונה אם לא תנהגו בחכמה.
  • מחירים ועלויות – כעת כשבידכם המידע הנחוץ לשם הקביעה כי נמצאה הסוכנות המתאימה לרכישה, הגיע העת לבדוק עלויות ומחירים שיש להניח ילוו אתכם עוד הרבה שנים, זאת תלוי כמובן בגובה התשלום שאצלכם בבנק זמין. מוניות על הכביש יש הרבה ומדגמים שונים, יקרים יותר יקרים פחות, המטרה שלכם היא למצוא את האיכות במחיר הכי טוב, לשם כך תנשמו עמוק ובצעו סקר שוק שיבטיח קניית מונית במחיר משתלם לא פחות לא יותר.

יד שנייה או מהניילונים?

סוגיה נוספת שעולה אצל נהגי מוניות רבים בפרט, וכן בכלל בקרב נהגים שרוצים להתחדש ברכב חזק, היא האם כדאי לקנות רכב יד שנייה או אולי מהניילונים. התשובה מתחילה בבנק ומסתיימת בקופה של סוכנות הרכבים. אין כמו הפינוק של רכב חדש והריח של הניילונים, אך בזאת תזכו רק אם באפשרותכם לממן הוצאה שכזו המתלווה לקנייה חדשה, שכיום אינה פשוטה כלל ללקוחות וצרכני הרכבים מכל הדגמים. ביצוע סקר שוק ובדיקה מעמיקה עשויה לעיתים קרובות להעלות בחכה מציאות נהדרות ממש, כמו רכבים יד שנייה באיכות, מראה ותקינות של רכב חדש, יד ראשונה.

Posted in מידע שימושי, קנייה/מכירה.