כמה עולה שכפול מפתחות לרכב?

מנעולן רכב עוסק בין היתר בשכפול מפתחות, ויכול לחסוך פערי תיווך עבור הלקוחות. בעוד פנייה אל מוסך מורשה או יבואן תחייב את הלקוח במחיר גבוה, שירותיו של מנעולן מתומחרים בצורה זהה, ותקפים לגבי כל סוגי המפתחות ללא יוצא מן הכלל. צריך לזכור, כי יש סיטואציות רבות בהן נדרשים נהגים לשכפל את מפתחות הרכב. לדוגמא, כאשר צרור מפתחות חלופי נגנב או הולך לאיבוד יש צורך בפנייה אל מנעולן לטובת שכפול מהיר. לעיתים השכפול הוא גם פונקציה של נוחות, כמו למשל במשפחות בהן מספר נהגים משתמשים ברכב בצורה משותפת.

מחירו הבסיסי של המפתח משתנה ותלוי במספר גורמים, מה שמשפיע גם על מחיר שירותי שכפול. ככל שהמפתח נדיר ומורכב יותר, כך מנעולן רכב צפוי לגבות מחיר גבוה יותר על שכפולו. השאלה העיקרית היא כיצד נקבע מחירו של המפתח, ומהם ההבדלים בין סוגי מפתחות.

מרכיבים המשפיעים על המחיר

נהג המעוניין לשכפל מפתחות לרכב צריך לקחת בחשבון את המרכיבים הבאים:

  1. מקום השכפול – כפי שהוזכר קודם, פערי תיווך בין מוסכים מורשים המעסיקים רק מכונאים ולא מנעולנים לבין מנעולן רכב מגיעים לעשרות אחוזים. הסיבה לכך היא שמוסך צריך להעסיק מנעולן משלו, בעוד פנייה של לקוח ישירות אל המנעולן חוסכת את התיווך. עדיף לשכפל את המפתח מול המנעולן, ולחסוך את הפנייה אל מוסך מורשה או נציגי היבואן של הרכב.
  2. סוג המפתח – זהו הפרמטר המרכזי המשפיע על העלות של שכפול מפתחות לרכב. הבחנה מקצועית מחלקת את המפתחות לשלוש קבוצות. הקבוצה הראשונה נקראת מפתח אימובילייזר לרכב, והיא כוללת מפתח רגיל בתוספת שבב. הקבוצה השנייה נקראת מפתח שלט אימובילייזר, הכוללת מפתח רגיל בתוספת שבב ושלט לפתיחת הרכב, תא המטען והדלתות מרחוק. הקבוצה השלישית נקראת keyless entry, והיא כוללת מפתחות משוכללים למדי, שמגיעים בצורה של שלט עם להב נסתר המשמש לפתיחת הרכב במצב חירום.
  3. זמינות – פנייה אל מנעולן רכב באמצע הלילה, בסופי שבוע או בחגים לצורך שכפול מפתחות מייקרת את המחיר. כל עוד הדבר אפשרי, עדיף להמתין ליום עבודה רגיל על מנת לשכפל את המפתח, ולא להשתמש בשירותי חירום של אנשי המקצוע השונים.

טווחי מחירים

נהגים שרוצים לשכפל מפתח רגיל ישלמו 150-500 ש"ח אצל מנעולן רכב. לעומת זאת, שכפול של מפתח שלט אימובילייזר יעלה 500-2,800 ש"ח, בהתאם לסוג הקידוד הנדרש מהמנעולן. העלות הגבוהה ביותר היא עבור שכפול מפתחות מסוג keyless entry, וכאן המחיר עומד על 900-3,000 ש"ח.

לסיכום, תהליך השכפול של מפתחות לרכב מחייב מעורבות של אנשי מקצוע מנוסים. כדאי לפנות אל מנעולן על מנת לשכפל את המפתח, ולא אל המוסכים המורשים. בנוסף, ההמלצה היא לחסוך בעלויות על ידי ביצוע השכפול בימי חול בלבד.

Posted in מנעולן רכב.