בחירת מורה ללימוד נהיגה

מי לא רוצה רשיון נהיגה? רשיון נהיגה פרושו חופש, יכולת לנוע ממקום למקום בלי להיות תלוי בתחבורה ציבורית או 'טובות' של אחרים. אבל כדי לקבל רשיון נהיגה, צריך קודם כל מורה לנהיגה שילמד אותנו לקראת הטסט וקבלת הרשיון. אז איך בוחרים מורה ללימוד נהיגה?

לימוד נהיגה הוא עניין טעון ומאוד – מאוד – רגשי. במיוחד בגילאים הצעירים, של תיכוניסטים שפונים ללימוד נהיגה, ישנה תחרות סמויה בין החבר'ה: מי יוציא רשיון נהיגה בגיל הצעיר ביותר, בזמן הקצר ביותר ובמינימום של שעורים וטסטים. בתווך נמצאים ההורים, שרובם הם אלה שמשלמים עבור לימוד הנהיגה. מצד אחד ההורים רוצים שהילד או הילדה ילמדו לנהוג היטב, ומצד שני גם הכיס שלהם אינו עמוק ללא תחתית.

 תפקיד המורה בלימוד נהיגה

מלבד פתרונות טכנולוגיים חדשים מסוימים – כמו סימולטורים ללימוד נהיגה – רוב לימוד הנהיגה תלוי במורה שמלמד את התלמיד ובגישה שלו. לכן חשוב מאוד שבבחירת מסלול או בית ספר המתמחה בתחום לימוד נהיגה, הבחירה האמתית תהיה קודם כל במורה לנהיגה.

החוכמה של מורים לנהיגה ובתי ספר ללימוד נהיגה היא להעביר את התלמידים טסט בצורה טובה. כזאת שתהיה לשביעות רצון התלמידים, אבל עדיין תיתן להם כלים להתמודד עם בעיות על הכביש ולא רק 'לעבור טסט'. החלק הראשון של מחויבות זו מתבטא בדרך כללי בלימוד נהיגה באזור בו אמור להתבצע הטסט, בשעות שונות ביממה.  כאשר לימוד הנהיגה מתבצע באזור הטסטים, התלמיד או התלמידה יכולים להרגיש רגועים יותר על הכביש ונינוחים יותר. תרגול ולימוד נהיגה בשעות שונות יכול לתת לתלמיד תחושה של הרחובות והכביש בשעות בהן התנועה יחסית דלילה וזורמת, אבל עלולה להיות מהירה ובשעות שבהן התנועה קשה יותר, ומסובכת מסיבות אחרות.  החלק השני של לימוד נהיגה הוא מתן הסברים על אירועים אפשריים בכביש, הדגמות וכד'.

 אופי המורה לנהיגה

אז כל המורים לנהיגה באזור זה או אחר מכירים את המסלולים השונים ואת נקודות התורפה: את כל שלטי ה'עצור' או ה'תן זכות קדימה', את כל הקווים הלבנים שכבר מזמן נמחקו ואת המקומות בהם המהירות המותרת נמוכה. את החלק הזה של לימוד נהיגה כמעט כל אחד מהם יכול לתת. העניין הוא החלק השני, שפחות מדברים עליו, והוא הגישה לתלמיד.

יש מורים ללימוד נהיגה שיש להם נסיון רב והכרות עם כל מסלולי הטסטים. מהבחינה הזו הם אלופים בלימוד נהיגה. העניין הוא, שלא תמיד הגישה שלהם תתאים לתלמיד או התלמידה הספציפיים. ישנם תלמידים שזקוקים למורה לנהיגה תקיף ואסרטיבי, וישנם מי שצריכים יד קלה יותר על ההגה. בכל מקרה, מעט מאוד תלמידים מעריכים מורה לנהיגה שעסוק כל השעור בטלפונים לתלמידים אחרים, או כזה שלא ממוקד במטרה שלשמה הוא נשכר: לימוד נהיגה. לכן, כשאתם בוחרים מורה ללימוד נהיגה, בקשו עליו המלצות מחברים ושאלו איך הוא או היא מתנהגים בעת השעור.

Posted in לימודי נהיגה.