ביטוח רכב לנהג חדש

בדומה למצב אצל נהגים מנוסים וותיקים, גם נהגים חדשים חייבים לנהוג בזהירות ובהתאם לכללי החוק. כחלק מחובת הציות לחוק מחויב נהג חדש לשאת עמו ביטוח רכב בתוקף בכל עת שהוא נוהג. הדבר נכון בין אם הוא נוהג ברכב שנמצא בבעלותו ובין אם הוא נוהג ברכב של ההורים או של חבר. במקרה זה על ההורים לשלם תוספת של פרמיה בתמורה לכך שגם הנהג החדש יהיה מבוטח.

מיהו נהג חדש

על פי החוק, נהג חדש מוגדר ככזה במשך שנתיים ימים מיום קבלת רישיון הנהיגה. חלק גדול מהנהגים החדשים בישראל הנם למעשה נהגים צעירים חדשים, כלומר נהגים שקיבלו את רישיון הנהיגה שלהם לפני גיל 24 ועליהם חלות מגבלות מסוימות בנהיגה שאינן חלות על נהגים וותיקים כגון חובת נהיגה עם מלווה למשך תקופה של כמה חודשים.

ההגבלות והחובות שחלות על נהגים בתחילת דרכם חריפות יותר מאשר אלה המוטלות על נהגים מנוסים יותר וכוללות סנקציות קשות יותר במקרה של מעורבות בנהיגה רשלנית. יש בכך מן ההיגיון משום שהסטטיסטיקה מורה שנהגים צעירים וחדשים אינם רק פחות מנוסים אלא גם נוטים לקחת על עצמם סיכונים גדולים יותר. בשל ההסתברות הגבוהה יותר למעורבות בתאונת דרכים, ביטוח נהג חדש  יהיה כרוך בעלות גבוה יותר מזו של נהג מנוסה וזאת עד שהנהג יהפוך לוותיק ובנוסף גילו יעלה על 24 שנים.

חובה לשאת ביטוח

החובה לשאת ביטוח רכב לנהג צעיר איננה ניתנת לוויתור. כדי להעמיד דברים על דיוקם, הרי שיש כמה סוגים של ביטוחים, חלקם הנם בגדר חובה וחלקם הנם בגדר רשות והמלצה.

  • הביטוח הבסיסי, שלא ניתן לוותר עליו גם במקרה שמדובר על נהג שמקבל את המפתחות לרכב מהוריו בסופי שבוע בלבד נקרא ביטוח חובה. לפי המשתמע משמו, במקרה של ביקורת שעורך שוטר תנועה, על הנהג להציג תעודת ביטוח תקפה. כאן, הכיסוי נועד למקרים של פגיעה גופנית של מי מבין נוסעי הרכב וכן של נפגעים אחרים שהיו מעורבים בתאונה.
  • הרובד הביטוחי השני נועד לספק כיסוי למקרה של נזק כלשהו לרכוש. כאן ניתן לבחור בין כיסוי רחב לבין כיסוי חלקי וניתן בהחלט להוסיף על הכיסויים המקובלים או לגרוע מהם.
Posted in ביטוח רכב.